2015年5月10日 星期日

母愛

Katie Murray Photography
"This is the definition of strength, love, and pure raw beauty. Mom was diagnosed with stage 3 breast cancer halfway through pregnancy with her surprise gender baby. She had one breast removed and underwent chemo while carrying her miracle baby. She was induced at 36 weeks in order to receive more treatment. Baby BOY was born ready to prove to the world his strength he inherited from his strong mommy. He latched on to her remaining breast all on his own and the room erupted in so many emotions. Breastfeeding is such a sacred bond, and this one just makes my heart break and swell at the same time. I am beyond blessed to have met and gotten to know this woman and her family, and so honored she asked me to be there to document these precious moments. Please share, and continue to pray for this family as they go into their next journey together!"

本文大意是說:圖中的母親在懷孕期間,確診患上第三期乳癌。除了要接受化療外,也須把一邊乳房割除;為了進一步治療,讓懷孕 36 星期的嬰兒催生。這個男嬰生下來就有著母親堅強的生命力;可以說是在愛中找到力量。Katie Murray 看著母親餵養母乳之情景,想起這位母親的經歷;頓時百感交集,感情澎湃。毫無疑問她很高興認識這位母親和她的家人,也願意分享她的故事、及為這家人祈禱。

(註:這篇中文筆者譯得不好,盼望有識之朋友,伸出援手不吝賜教。謝謝。)
 
曾否想過:當我們開開心心慶祝生日的那天,是應該感恩母親的劇烈痛苦? 
 
是否忘記了多少個夜晚,我們哇哇大哭的時刻,母親依然以睏倦的身軀抱起我們,輕輕哄著我們入睡?無論在求學階段、或成長的過程,母親總會細心呵護照顧我們。每天的清早,第一個起床的是母親,為我們預備早餐,送我們上課、下課;把我們喜歡吃的食物,必擺放在我們面前,為的是使我們吃得健康,可以茁壯地長大。
 
也許,當我們在母親不捨得打和罵的環境成家了,有了自己的伴侶和孩子時,還會回頭看看母親嗎?時光如斯易逝,我們已超越三十而立之年時,可曾發現母親年輕的面貌也呈現出皺紋,歲月與勞累把她烏黑的頭髮染上銀白,卻沒有把她對我們掛念的心減滅。看著母親日漸衰老的身軀,我們會顫抖嗎?
 
曾聽說:『有媽的孩子像個寶。』當母親視我們是一塊寶時,我們會否感恩母親無私的愛?母親以她的血液轉化乳汁養育我們,以她的青春換取我們的成長。我們怎能忘卻孝敬她?我相信普天下母親的心事大抵相同,即使子女已經成人,仍然有著遙遠的愛和思念。因此,我們無論走得多遠,總要回到她的身邊,尋找最原始和溫暖的回憶。張愛玲說:『因為懂得,所以慈悲。』愛也是如此,人長大成了家,才懂得母親的愛,才明白失去之痛,卻不懂得珍惜身邊所愛的人。
 
今天是母親節,就讓我們把無數的感謝,化作最真摯的祝福送給母親,使每一位母親在自己的子女陪伴的日子裡,每一天,都擁有最喜悅的笑容。

沒有留言: